راهنمای اخذ مجوزها

اخذ جواز کسب و تاسیس

اخذ جواز کسب و تاسیس

اخذ جواز کسب چه مزایایی دارد ؟

یکی از مجوز هایی که تا به حال قطعا نام آن را شنیده‌ایم، اخذ جواز کسب است. ، شاید شما هم همانند بسیاری از افرادی که میخواهد کسب و کار خو را قانونی کنند و نیاز به اخذ جواز کسب دارند آشنایی زیادی با مراحل گرفتن جواز کسب ندارید؛ به همین منظور در  این مقاله سعی داریم شما را به طور کامل با جواز کسب، شرایط دریافت و مدارک لازم برای جواز کسب آشنا کنیم. پس اگر کسب و کار خود را به تلزگی شروع کردید و میخواهید بصورت کاملا قانونی فعالیت داشته باشید ، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه موسسه ثبتی حقوقی سانا باشید.سانا ثبت گام به گام همراه شماست.

درباره اخذ جواز کسب

اخذ جواز کسب و تاسیس

به طور کلی جواز کسب پروانه ای است که شما میتوانید توسط آن فروشگاه و یا مغازه  خودرا بصورت قانونی راه انداز کنید. پس شما برای شروع یه کسب و کار موفق در درجه اول به جواز یا همان پروانه کسب نیاز دارید.

جواز کسب چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که کمی بالاتر گفته شد، جواز کسب مجوزی است که شما میتوانید به وسیله ان کسب و کار خود را بصورت قانونی شروع کرده و باز کردن هر نوع مغازه و فروشگاه بدون جواز کسب غیر قانونی محسوب میشود صورتیکه سازمان‌های ذیربط از جمله شهرداری متوجه این موضوع شوند، این اختیار را دارند تا مغازه یا کارگاه شما را پلمپ کنند.

و بعد از آن مشمول جرائم خواهید شد بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم قبل از شروع فعالیت خود در محل کسبتان اقدام به اخذ جواز کسب نمایید. سانا ثبت تا صدور پروانه کسبتان گام به گام همراه شماست.

برای ثبت درخواست مشاوره، اطلاعات خود را وارد نمایید.

نمونه تصویر جواز کسب صادر شده

هزینه 💵    🟢 قیمت و هزینه تمام شده برای هر حوزه متفاوت است.

زمان مورد نیاز ⏳   🟢 3 الی 4 هفته زمان نیاز سات که تا مدارک شما تایید و پروانه شما صادر گردد.

مدارک مورد نیاز 📁          🟢 کپی کارت ملی و شناسنامه، کارت معافیت یا پایان خدمت، سند یا اجاره نامه فضای اداری یا تجاری

 قابل کسب برای 🏛️         🟢 تمامی مشاغل و اصناف

بهتر است بدانید جواز کسب از دو نوع موقت و دائم تشکیل شده که موقت آن 1 ساله میباشد  و دائم آن5 سال اعتبار دارد. دقت داشته باشید،  جواز کسب هم برای افراد حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی صادر میشود  و شما حتماً به این مجوز نیاز دارید و بدون آن با مشکلات متعددی در آینده روبرو خواهید شد.

انواع جواز کسب

شاید تابحال به اینکه برنخورده باشید که جواز کسب هم مانند بسیاری از جواز ها انواع مخلفی دارد از انواع جواز کسب می‌توان به جواز کسب توزیعی، تولیدی، فنی و خدمات نام برد که در ادامه به معرفی هر کدام می‌پردازیم.

جواز کسب توزیعی

جواز کسب توزیعی، برای مشاغلی است که کالایی را توزیع میکنند و به فروش میرسانند مثل فروش لوازم بهداشتی و آرایشی و یا پوشاک ، این مشاغل  باید جواز کسب توزیعی دریافت نمایید.

جواز کسب تولیدی

جواز کسب تولیدی را باید اشخاصی دریافت کنند محصول یا مواد اولیه ای را تولید میکنند مثل تولید نخ برای پوشاک پس برای این نوع کسب و کار بهتر است برای شروع به کار قانونی جواز کسب تولیدی دریافت کنند.

جواز کسب فنی

برای راه اندازی مشاغلی که کار تعمیرات انجام میدهند جواز کسب فنی بهترین نوع جواز کسب است و لازم است بدانید برای اخذ این جواز نیاز به مدرک فنی حرفه ای دارید.

جواز کسب خدماتی

مشاغل خدماتی که محصولی برای توزیع ندارند ، و فقط خدمات ارائه میدهند باید برای راه‌اندازی قانونی کسب و کار خود، جواز کسب دریافت کنند. بعنوان  مثال آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و کافی نت‌ها از جمله کسب و کارهای خدماتی هستند که باید جواز کسب را از دسته کسب و کار های خدماتی دریافت کنند.

رتبه بندی شرکت ها از دیگر خدماتی است که موسسه سانا بصورت کاملا تخصصی به شما عزیزان ارائه میدهد.

مزایای دریافت جواز کسب چیست؟

یکی از مهترین سوالاتی که بعد از خواندن این مطلب به ذهن شما میرسد این است که جواز کسب چه مزیتی دارد؟ چرا باید جواز کسب اخذ کنیم ؟

موسسه ثبتی و حقوقی سانا در اینجا به اختصار مزایای جواز کسب را برای شما توضیح میدهد.

  • امکان دریافت تسهیلات بانکی
  • امکان دریافت بیمه‌های اجتماعی
  • امکان شرکت در مزایده‌های دولتی
  • امکان واردات و صادرات کالا
  • امکان دریافت پروانه ساخت
  • امکان استفاده از خدمات شهرداری

شرایط گرفتن جواز کسب چیست؟

برای این که بتوانید به راحتی به اخذ جواز کسب بپردازید، لازم است شرایط لازم جهت اخذ جواز کسب را مد نظر قرار دهید که در ادامه برای شما شرایط گرفتن جواز کسب رابه اختصار توضیح خواهیم داد:

  1. مدرک فنی و حرفه‌ای مرتبط با آن کسب و کار
  2. ارائه سند مالکیت یا اجاره نامه رسمی یا معمولی (دارای اعتبار زمانی) یا دیگر عقود ناقله (سرقفلی، هبه، وصیت تملیکی، صلح در مقام بیع یا اجاره) و همچنین ارائه قراردادهای منعقده که بین متقاضی و افراد حقیقی و حقوقی (دولتی و غیر دولتی) رد و بدل می‌شود، اجباری است.

برخی دیگر از شرایط مورد نیاز: داشتن حداقل متراژ فضا، داشتن حداقل 18 سال سن، داشتن فضای کاری با شرایط محیط اعم از بهداشت محیط، ایمنی محیط، نصب دوربین های مداربسته، داشتن حفاظ برای درب ورودی، دارا بودن فضای آشپزخانه، سرویس بهداشتی و… نیاز به داشتن تاییدیه ها

در این مقاله سعی داشتیم دید کلی شمارا نسبت به اخذ جواز کسب و چیستی آن باز کنیم و یک اطلاعات کلی برای اخذ جواز به شما عزیزان ارائه دهیم.

کارشناسان حقوقی سانا ثبت هروزه آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند و اگرر شما هم میخواهید کسب و کار خود را قانونی کنید و پروانه کسب خود را دریافت کنید میتوانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

سپاس از همراهی شما.